Mazda 6 – dravá silueta, tichý chod

29. 10. 2008 | 9/2008 | Komentáre čitateľov [0]

Mazda 6 – dravá silueta, tichý chod. Písal sa rok 2002, keď Mazda uviedla na trh novú šestku ako zástupcu segmentu vyššej strednej triedy. Mazda prišla s novým, bezkonkurenčným dizajnom pomenovaným Zoom-Zoom, ktorý len málokto neprijal s nadšením.

Mazda 6 – dravá silueta, tichý chod

Rastislav Šupšák

rsupsak@efocus.sk

Písal sa rok 2002, keď Mazda uviedla na trh novú šestku ako zástupcu segmentu vyššej strednej triedy. Mazda prišla s novým, bezkonkurenčným dizajnom pomenovaným Zoom-Zoom, ktorý len málokto neprijal s nadšením. No Frankfurtský autosalón nám priniesol niečo nové v podobe druhej generácie, ktorá už nepokračuje v zdieľaní niektorých častí s Fordom ako tomu bolo doposiaľ. Vzhľadom k tomu, že nové Mondeo je úspešné, by sa mohlo zdať, že tento krok môže byť riskantný. Alebo ani nie?

Exteriér:

Dizajnovo je nová Mazda svojim pomerne odvážnym vzhľadom takmer dokonalá. Nezameniteľná dravá silueta budí svalnatý dojem a v bielej, obľúbenej farbe Japoncov, jej to naozaj pristane. Maska chladiča s čiernou výplňou a chromovaným znakom plynule nadväzuje na výrazné zbiehajúce sa previsy na kapote motora. Aerodynamicky pôsobiaci predný spojler, nafúknuté blatníky prechádzajú ku zvyšku auta úplne plynule. Predný nárazník s troma otvormi vyplnenými čiernou mriežkou, úzke predné svetlomety so xenónovými výbojkami len podčiarkujú športové danosti. Tieto tvary úspešne maskujú skutočnú veľkosť auta, pričom 18 palcové disky silný dojem len podporujú. Zadnej časti kraľujú koncové združené svetlá, ktoré majú podobný tvar ako tie predné, taktiež s čírou optikou. Veko kufra je dostatočne rozmerné na to, aby vznikol široký vstupný otvor na naloženie aj tých objemnejších predmetov. Treba zdôrazniť, že nová Mazda 6 prešla odtučňovacou kúrou. Zmena niektorých materiálov v celkovej štruktúre vozidla, ako aj audio sústavy, či zmena výplne sedadiel sa podpísali na úbytku váhy o celých 35 kilogramov oproti predošlej generácii. Azda nikomu netreba pripomínať, že váha ide ruka v ruke s množstvom produkovaných splodín, ako aj so spotrebou, ktorá sa pohybovala okolo 9 litrov.

Interiér:

Dôležitú úlohu v interiéri hrá fakt, že nová šestka sa predĺžila a päť centimetrový nárast rázvoru sa podpísal pod zväčšenie priestoru pre pasažierov vzadu. Ideálnu pozíciu si nájde tak vodič, ako aj cestujúci. Pri prvom pohľade do kabíny vás určite zaujmú nízko položené kožené sedadlá s ideálnym bočným vedením, prakticky a elegantne riešená stavba palubnej dosky, ako aj prehľadné budíky. Tie svietia na červeno s modrým lemom a spolu s materiálmi z matného hliníka či chrómovými prvkami dodávajú interiéru osobitý charakter, na ktorý si budete radi zvykať. Športové pedále už len zavŕšia radosť natešeného majiteľa. Netreba zabúdať na hodnotu 510 l, ktorá predstavuje objem batožinového priestoru. Jediná poznámka smeruje k zbytočne zdĺhavej a zložitej obsluhe palubného počítača, ako aj k nie príliš tvarovanému multifunkčnému volantu.

Čo sa týka povinnej výbavy, nazvanej GTA, tá je tiež bohatá. Za vaše peniaze sa dočkáte osemnásť palcových diskov, natáčacích bi-xenónových svetlometov, znamenitej audiosústavy BOSE s CD meničom na 6 diskov, či automatickej klimatizácie.

Motorizácia:

Mazda 6 prichádza na trh v nasledovných benzínových motorizáciách: MZR 1,8-litrový štvorvalcový benzínový motor s výkonom 120 koní, MZR 2,0-litrový štvorvalcový benzínový motor (140k) a najsilnejší, nami testovaný MZR 2,5-litrový benzínový motor so 170 konskými silami. Dieselové zastúpenie je v podobe 2,0 litrového štvorvalca s výkonom 140 koní. Všetky uvedené modely disponujú 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, okrem MZR1,8, tá má 5-stupňový manuál a k 2-litrovému dieselu bude možné objednať aj automat.

Testované vozidlo malo pod kapotou 170 koní, takže išlo o 2,5 litrový benzínový štvorvalec, ktorý na nás silno zapôsobil. Dosahuje výkon 170 koní pri 6000 otáčkach a točivý moment 226 Nm pri 4000 ot./min, čo hovorí samo za seba. Spomínaný výkon 125 kW nie je určite zanedbateľný, ale je dôležite zdôrazniť, že záťah nie je taký markantný ako by si mohlo zdať. Silný záťah je cítiť až na konci otáčkomera, aj to len v určitom rozmedzí. Hoci má vyšší objem, vyznačuje sa najtichším chodom v triede, k čomu prispieva aj dokonalé odhlučnená kabína. Vďaka prvému priamemu systému katalyzátora vo svojom segmente kombinuje nízke náklady s nízkymi výfukovými emisiami a vyhovuje nadchádzajúcim emisným štandardom Euro 5.

Nemožno opomenúť ani výborne naladený podvozok, ktorý sa japonskej automobilke naozaj podaril. Pri svižnom prechode ostrejších zákrut sme len ťažko dávali nohu z plynu, auto nevyšli zo stopy, perfektne držalo a nenechalo sa dostať na limit. Presnosť prevodovky, účinný brzdový systém ako aj hutný zvuk môžeme len vychvaľovať.

Záver:

Benzínový 2,5-liter je rozhodne veľmi štýlové a praktické auto, ktoré ocenia tak manažéri ako aj tí, čo ho mienia vyžívať ako rodinný automobil. Tichý chod a odhlučnenosť vozidla sú predurčené na dlhšie služobné cesty ako aj na výlety. Bohatá povinná výbava, ku ktorej už nič netreba pridávať, vám zaručí, že nová šestka bude za cenu okolo jedného milióna vaša. Po zhrnutí všetkýchfaktovje tojasné – nová mazda rozhodne nesklame. Naopak, príjemne prekvapí. Dobre vyzerá, výborne jazdí a má ešte lepšiu cenu.

Mazda 6 2,0l MZR
Zdvihový objem:2488 cm³
Motor: Benzínový štvorvalec
Maximálny výkon (kW pri ot/min):125 kW (170 k) / 6000 min-1
Zrýchlenie z 0 – 100km/h:8,3 s
Maximálna rýchlosť:220 km/h
Priemerná spotreba:8,2 l/100km
Najvyšší krútiaci moment:226 Nm/ 4000 min-1
Objem batožinového priestoru:510 l

Galéria obrázkov

PDF prílohy

Stiahnite si PDF verziu článku


Napísať komentár



Znalosti ako najdôležitejšie aktívum modernej organizácie

7.11.2019, Bratislava

  • Znalostný manažment – praktiky, technológie a praktické príklady
  • Learning Management System
  • Budoucnost organizací a jak se na ni připravit
  • Umelá inteligencia a znalosti

13. ročník konferencie Projektový manažment: Hybridné projektové riadenie – stratégia v praxi

22.-23.10.2019, Bratislava

Tri predkonferenčné workshopy
Hybridné projektové riadenie