Nová Honda Accord - otázka priorít
Nová Honda Accord - otázka priorít. Nová Honda Accord prichádza s príťažlivým manažérskym sedanom potešiť oko automobilového nadšenca. Už ôsma generácia Accordu sa pokúsi zamútiť vody v segmente vyššej strednej triedy medzi kvalitnými súpermi ako Audi A4, Ford Mondeo, Mazda 6 či horúcou novinkou Opel Insignia.
Nová Honda Accord – otázka priorít
Rastislav Šupšák
rsupsak@efocus.sk
Nová Honda Accord prichádza s príťažlivým manažérskym sedanom potešiť oko automobilového nadšenca. Už ôsma generácia Accordu sa pokúsi zamútiť vody v segmente vyššej strednej triedy medzi kvalitnými súpermi ako Audi A4, Ford Mondeo, Mazda 6 či horúcou novinkou Opel Insignia. Udomácni sa nová Honda úspešne medzi európskou špičkou alebo spadne medzi šedý priemer? Odpoveď sa pokúsime nájsť ako obvykle počas týždňového redakčného testu…
Exteriér:
Honda Accord dizajnovo nadväzuje na veľký úspech predchádzajúceho modelu. Čisté línie, kompromis medzi športovou drsnosťou a reprezentatívnymi líniami je markantný. Novinka si zachovala základné črty karosérie a popracovala na zvýraznení dynamického zjavu – sedan je nižší, širší, pôsobí robustne a športovo aj vďaka vytiahnutým blatníkom, no auto aj tak stále ostáva v elegantnej rovine. Trošku nezvyčajný a zároveň atraktívny vzhľad nadobudli predné aj zadné svetlá. Predné svetlomety opticky spojené mriežkou s logom pripomínajúcu štít súvisle prechádzajú k blatníkom, zadné partie okrášlili celkom nové svetlá a pozdvihnutá hrana veka batožinového priestoru imitujúca zadný spojler.
Interiér:
Vnútri novej Hondy na vás čaká príjemný dizajn, ergonómia a materiály vysokej kvality. Accord je širší o 8 a dlhší o 6 centimetrov než predchodca, čo sa ihneď spozná najmä na pohodlí posádky. Široké kožené sedadlá sú súčasťou už aj druhého stupňa výbavy Executive a sú natoľko komfortné, že znesú požiadavky aj tej najnáročnejšej klientely. Na čierno-striebornom trojramennom športovom volante sa nachádza kompletný súbor ovládacích prvkov audiosystému, palubného počítača, prípadne tempomatu, no na prvý pohľad pôsobí rozmiestnenie tlačidiel mierne hekticky. V kaplnke za volantom nájdeme štyri kruhové ukazovatele, v strede tachometra palubný počítač. Volant sa dá nastaviť vo všetkých smeroch, takže spolu s nastavením sedadiel si vodič nájde tú pravú polohu takmer okamžite. Stredová konzola, ladená taktiež v šedo-čiernej kombinácii, nebude to pravé pre vyznávačov jednoduchosti čo sa ovládania a rozmiestnenia týka. Stredový panel je doslova obsypaný ovládačmi a tlačidlami, takže potrvá nejaký čas, kým si na to zvyknete. Na druhej strane kvitujeme dostatok miesta na uloženie drobných predmetov, celkové spracovanie, ale najmä kvalitu, na ktorej si dala automobilka skutočne záležať. Kapacita batožinového priestoru sa podľa výrobcu udáva na 467 l, čo je hodnota, ktorá v danom segmente príliš neohúri. Zaujímavosťou však je, že kombi verzia nazvaná Tourer má kapacitu len 406 l, no napriek tomu je to tu s variabilitou lepšie ako v sedane. Pri zložení zadných sedadiel kombíka máte k dobru 672 l.
Motorizácia:
Srdcom testovaného modelu bolo to najsilnejšie, čo Honda pre Accord ponúka – benzínový štvorvalec 2.4 i-VTEC s výkonom 148 kW (201 k). Kto je fanúšikom Hondy určite vie, že Honda bola vždy akýmsi priekopníkom vysokootáčkových motorov. Je tomu tak aj s príchodom nového Accorda? Podľa nás určite… Čím sa ručička otáčkomera približuje k červenému poľu, tým Honda podčiarkuje svoju agilitu, pružnosť už od nízkych otáčok a výbornú odozvu na plynový pedál. Samozrejme, jazda na hrane červeného poľa, či vyšších otáčok si pýta svoju daň – v našom prípade priemerných 8,8 l na 100 km. Absolutórium si okrem motora a 6-stupňovej manuálnej prevodovky s krátkym a presným chodom – radosť s ňou pracovať, zaslúžil aj perfektne naladený podvozok. Vzhľadom na povestné slovenské cesty sme mali miestami pocit, akoby Accord ani neregistroval jamy, výtlky a nerovnosti. Z celkovej ovládateľnosti sme mali veľmi dobrý pocit. Zníženie novej generácie na podvozku, či nárast do šírky a do dĺžky novej Hondy sa podpísala pod jazdné vlastnosti a jazda bola naozaj potešením. Riadenie bolo presné, nedotáčavosť typická pre predokolky sa dostavovala až neskôr a ak nastala, stačilo len ubrať plyn alebo pribrzdiť a auto bolo znovu suverénne. Zhrnuté a podčiarknuté, jazdné vlastnosti na výbornú, komfort jazdy ešte lepší.
Záver:
Pre niekoho možno stále ostáva najdôležitejším faktorom cena. Už vo výbave Comfort máte Accord doslova nabitý všetkým, čo budete potrebovať, možno aj nepotrebovať. Dvojlitrový benziňák vo výbave Comfort máte už za 24 500 eur a náš testovací model vo výbave Executive a 2,4-litrovým štvorvalcom by vás vyšiel na 32 150 eur. Dúfam, že náš test jasne preukázal, že nielen prémiové značky dokážu ovládať segment vyššej strednej triedy, ale aj autá s vycibrenými jazdnými vlastnosťami akou nová Honda Accord bezpochyby je, dokážu smelo konkurovať a diktovať podmienky predaja a vábiť zákazníkov.
Honda Accord 2.4 i-VTEC | |
Zdvihový objem: | 2354 cm³ |
Motor: | Benzínový štvorvalec |
Maximálny výkon (kW pri ot/min): | 148 kW (200k) / 7000min-1 |
Zrýchlenie z 0 – 100km/h: | 8,1 s |
Maximálna rýchlosť: | 227 km/h |
Priemerná spotreba: | 8,6 l/100km |
Najvyšší krútiaci moment: | 234 Nm/ 4400min-1 |
Objem batožinového priestoru: | 467 l |
Napísať komentár
Komentáre čitateľov
Parádne auto.
Na také nemám.