Testovali sme Audi A6 3.0 TDI S-Line

15. 08. 2008 | 3/2007 | Komentáre čitateľov [0]

Testovali sme Audi A6 3.0 TDI S-Line. Pre všetkých priaznivcov značky Audi, ktorí chcú ešte väčšmi zvýrazniť športový charakter svojej A6 pripravila automobilka športový paket S-line, ktorý okrem exteriérových úprav zahrňuje aj úpravy interiéru.

Testovali sme Audi A6 3.0 TDI S-Line

Elegantný športovec

Pre všetkých priaznivcov značky Audi, ktorí chcú ešte väčšmi zvýrazniť športový charakter svojej A6 pripravila automobilka športový paket S-line, ktorý okrem exteriérových úprav zahrňuje aj úpravy interiéru.

Exteriér Na prvý pohľad zaujme dynamicky tvarovaná karoséria a mohutná maska chladiča s chrómovým lemom. Príplatkový paket S-line ešte viac zvýrazňuje športové ambície vozidla odlišnými nárazníkmi , 18 palcovými diskami kolies a taktiež aj dvoma postrannými koncovkami výfuku. Napriek tomu vozidlo nestráca nič zo svojej reprezentatívnosti a elegancie. Zaujímavý je najmä bočný pohľad na karosériu vozidla, ktorý pripomína siluetu kupé. Dizajnérom Audi sa skutočne podarilo skombinovať elegantné a športové prvky, ktoré spolu vytvárajú krásny celok

Interiér

Audi je povestné vynikajúcim spracovaním interiérov a tak je tomu aj v tomto prípade. Oproti štandardnému prevedeniu je v S- line pakete zahrnutý aj športový trojramenný volant, namiesto klasického štvorramenného. Športový charakter vozidla dodáva aj hliníková dekorácia okolo riadiacej páky a palubnej dosky. Ovládanie informačného systému MMI (Multi Media Interface), vyžaduje zo začiatku trochu cviku, ale po čase je ovládanie celkom intuitívne a bezproblémové. Prístrojový panel je prehľadný a výborne čitateľný. Prístrojovej doske dominuje aj veľký 6,5 palcový farebný displej už spomínaného systému MMI. Športové sedadlá s výrazným bočným vedením poskytujú telu vynikajúcu oporu pri rýchlych prejazdoch zákrut, ale neunavia ani na dlhších cestách. Cestujúci na zadných sedadlách sa na nedostatok priestoru sťažovať nemôžu, keďže tamojší priestor možno doslova označiť slovom kráľovský. Taktiež treba vyzdvihnúť objem batožinového priestoru, ktorý ma hodnotu 546 litrov, čo je dokonca viacej ako u vlajkovej lodi A8.

JAZDNÉ VLASTNOSTI

Nové Audi A6 si človek obľúbi najmä vďaka mimoriadnym dynamickým vlastnostiam vozidla, ktorým sekunduje i podvozok, ktorý umocňuje športový zážitok z jazdy. Dá sa povedať, že jazdné vlastnosti sú dokonale vyvážené. Charakteristika podvozku, ale aj tlmiče sú istým kompromisom medzi komfortnou a dynamickou jazdou. Znamenite tlmí nerovnosti na vozovke, výtlky sme ním prechádzali bez problémov. Trojliter s 233 koňmi disponuje obrovským točivým momentom 450 Nm, v rozmedzí 1400 až 3250 otáčok a je ho pod kapotou naozaj cítiť, predbiehanie pomalších áut sa stáva ľahkou záležitosťou. Testované auto bolo vybavené bezchybnou 6 stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic, kde okrem automatického režimu prevodovky je možné použiť aj jej manuálne radenie, pričom prvky na ovládanie radenia sa nachádzajú aj pod volantom. Automatická prevodovka sa uplatní predovšetkým v meste, zabudovaný tempomat zase na diaľnici.

Hliníkové prvky náprav sa v praxi osvedčili, prenos vibrácií do priestoru pre cestujúcich je v A6 minimálny, no na druhej strane odpor riadenia pri vyšších rýchlostiach by mohol byť väčší.

Brzdová sústava s kotúčmi na oboch nápravách znesie naozaj všetko. Brzdy reagujú rýchlo a razantne, čo určite oceníte aj v mestskej premávke. Dávkovanie brzdného účinku je spoľahlivé, ani brzdenie vo vysokých rýchlostiach nerobí „šestke“ žiadne vážnejšie problémy. Pri rýchlom prejazde ostrými zatáčkami je stabilita na vysokej úrovni, no pri tých vyhrotenejších situáciách už musí zasahovať elektronika.

V konečnom zúčtovaní je toto auto pre náročnejšieho zákazníka ako uliate, dokonale plní funkciu dobrej vizitky majiteľa, či už po stránke technickej alebo estetickej.

CENA

Základná cena modelu Audi A6 je na slovenskom trhu stanovená na 1 216 520 Sk. Nami testovaná verzia 3,0 TDI Quattro s bohatou doplnkovou výbavou sa pohybovala okolo 1 900 000 Sk .

Vybrané parametre Audi A6 3.0TDI S-lin e

Zdvihový objem: 2967 cm3

Motor: dieselový šesťvalec s priamym vstrekovaním

Max. výkon (KW pri ot/min): 171/4000

Zrýchlenie ( z 0 na 100 km/h): 7,8

Maximálna rýchlosť: 230 km/h

Priemerná kombinovaná spotreba: 8,5 l

Objem batožinového priestoru: 546 l

Galéria obrázkov

PDF prílohy

Stiahnite si PDF verziu článku


Napísať komentár



IT právo prakticky: GDPR po roku & zmluvné vzťahy v IT

17.septembra 2019, Bratislava

  • Blok GDPR po roku v praxi, čo priniesla európska norma, aké otázky ostali zatiaľ otvorené
  • Zmluvy a zmluvné vzťahy v