Vyskúšali sme Chevrolet Lacetti WTCC

15. 08. 2008 | 4/2007 | Komentáre čitateľov [0]

Vyskúšali sme Chevrolet Lacetti WTCC. Chevrolet sa už niekoľko rokov zúčastňuje európskeho šampionátu cestných vozidiel, ktorý nesie názov WTCC. Na počesť tejto série pripravila automobilka možnosť priobjednať si k svojim modelom aj športový paket, ktorý je pomenovaný podľa už spomínanej série.

Vyskúšali sme Chevrolet Lacetti WTCC

Mladých zaujme, starších nesklame

Rastislav Šupšák

Chevrolet sa už niekoľko rokov zúčastňuje európskeho šampionátu cestných vozidiel, ktorý nesie názov WTCC. Na počesť tejto série pripravila automobilka možnosť priobjednať si k svojim modelom aj športový paket, ktorý je pomenovaný podľa už spomínanej série. A práve model Chevrolet Lacetti WTCC sme vyskúšali v redakčnom teste.

Na úvod treba zdôrazniť, že vozidlá Chevrolet svojho času niesli ešte logo Daewoo – koncern General Motors totiž kúpil automobilovú fabriku Daewoo. Prvým z modelov, ktorý je u nás v predaji od začiatku so značkou Chevrolet, je model nižšej strednej triedy Lacetti. V ponuke je vo verziách sedan, 5- dverový hatchback a kombi.

Exteriér

Už dizajn štandardného Lacetti nevyzerá vonkoncom fádne, veď nesie rukopis známej talianskej návrhárskej firmy Pininfarina, s ktorou už Chevrolet dlhšie spolupracuje. Vozidlo je proporcionálne veľmi dobre vyvážené. Dynamickej siluete spredu dominujú svetlomety hlboko vsadené do karosérie. Zadná časť vozidla pôsobí veľmi elegantným dojmom.

Lacetti však vďaka paketu WTCC, ktorý obsahuje športový predný a zadný nárazník, chrómovú koncovku výfuku, bočné prahy a disky z ľahkých zliatin vyzerá veľmi dravo a sebavedome. Pohľady okoloidúcich zaručene upúta najmä verzia v červenej farbe, ktorá ešte väčšmi zvýrazňuje športové ambície vozidla.

Interiér

Kto by čakal, že vozidlo bude pôsobiť športovo aj zvnútra, bude možno trocha sklamaný. Dosť šedý interiér bez akýchkoľvek športových prvkov pôsobí mierne fádne, nie však neútulne. Prístrojový panel je dobre čitateľný, podsvietenie je taktiež príjemné pre oči, chýbal nám však palubný počítač. Sedadlá sú pohodlné, aj keď bez výraznejšej bočnej opory. Priestor vzadu, na zadných sedadlách je v zásade dostačujúci, spolujazdcom poskytujú dostatok priestoru nad hlavou, aj pre nohy. Batožinový priestor o objeme 275 litrov je priemerom v danej triede, ale sklopením zadných sedadiel sa dá jednoducho zväčšiť až na 1045 l.

Motor a jazdné vlastnosti

Zážihový motor s objemom 1600 cm3 a výkonom 80 kW nemá síce silu športovca, avšak prejavuje sa solídnym ťahom už od nízkych otáčok. Krútiaci moment vrcholí pri hodnote 150 Nm (pri 3600 otáčkach za minútu). Parametrami zrýchlenia z nuly na stovku za 10,7 sekundy a maximálnou rýchlosťou 187 km/h automobil nenapĺňa očakávania športovej jazdy (ako by mohli vonkajšie krivky auta evokovať), avšak príjemný pocit z nej vodič rozhodne nestratí. Čo však poteší, je rozumná kombinovaná spotreba paliva 7,1 litra na 100 kilometrov. Podvozok vozidla je pomerne komfortný a zvláda aj svižnejšie prejazdy zákrut, dráhy riadiacej páky by však mohli byť o niečo presnejšie.

Záver

Lacetti WTCC je optimálna voľba pre mladého vodiča, ktorý určite ocení športový výraz vozidla, ale taktiež nesklame ako rodinné auto. Lacetti však najväčšmi prekvapí cenou, ktorá sa v prípade testovaného modelu pohybovala na úrovni len 370-tisíc korún.

Chevrolet Lacetti WTCC
Zdvihový objem:1598 cm3
Najvyšší výkon: 109 k / 80 kW /5800. min-1
Najvyšší krútiaci moment: 150 Nm/3600 min-1
Najvyššia rýchlosť:187 km/h
Zrýchlenie ( z 0 na 100 km/h): 10,7 s
Priemerná kombinovaná spotreba: 7,1 l/100 km
Objem batožinového priestoru:275 / 1045 l

Galéria obrázkov

PDF prílohy

Stiahnite si PDF verziu článku


Napísať komentár



Znalosti ako najdôležitejšie aktívum modernej organizácie

7.11.2019, Bratislava

  • Znalostný manažment – praktiky, technológie a praktické príklady
  • Learning Management System
  • Budoucnost organizací a jak se na ni připravit
  • Umelá inteligencia a znalosti

13. ročník konferencie Projektový manažment: Hybridné projektové riadenie – stratégia v praxi

22.-23.10.2019, Bratislava

Tri predkonferenčné workshopy
Hybridné projektové riadenie