Audi A4 Avant - manažérske rozhodnutie

22. 11. 2008 | 12/2008 | Comments [0]

Audi A4 Avant - manažérske rozhodnutie. Audi A4 malo veľmi úspešný štart na jar v Ženeve a najnovšie sa môžeme tešiť aj z kombi verzie tradične nazvanej Avant. Už na prvý pohľad je zrejmé, kam tým štyri kruhy z Ingolstadtu mieria.

Audi A4 Avant – manažérske rozhodnutie

Rastislav Šupšák

rsupsak@efocus.sk

Audi A4 malo veľmi úspešný štart na jar v Ženeve a najnovšie sa môžeme tešiť aj z kombi verzie tradične nazvanej Avant. Už na prvý pohľad je zrejmé, kam tým štyri kruhy z Ingolstadtu mieria. Prioritou určite bude pritiahnuť zákazníkov iných noviniek – Mercedesu triedy C, či BMW 3 Touring na svoju stranu. Zamieša karty nový facelift populárnej štvorky v prevedení kombi na trhu strednej triedy? Pokúsime sa odpovedať v redakčnom teste…

Exteriér:

Značke Audi sa na svetovom trhu stále darí, a preto niet divu, že automobilka je suverénna v tvrdení, že v prípade Audi A4 Avant ide o najšportovejšie auto vo svojej triede. Vo verzii kombi vraj najkrajšie a s väčším kufrom než konkurencia.

Dynamika a kus elegancie tomuto kombi vôbec nechýbajú. Nová verzia štvorky preberá veľa z modelu A5, no rozmerovo je veľmi príbuzná minulej generácii Audi A6. Na prvý pohľad by bolo možné si myslieť, že ide len o precízny facelift, no opak je pravdou. Pri bližšom kontakte zistíte, že auto prešlo zásadnými zmenami. V reči čísel to znamená, že 4,7 metrový Avant je o 12 centimetrov dlhší ako jeho predchodca, o desať percent ľahší a dokáže prepraviť batožinu s objemom až 490 litrov. Vďaka zväčšenému rázvoru a posunu prednej nápravy o 15 centimetrov má Audi ľahší predok, je dotáčavejšie a takisto si budú cestujúci pochvaľovať veľkorysý priestor vzadu.

Čo sa samotného dizajnu týka, nedá sa hovoriť o úplnej revolúcii, no je hádam povinnosťou spomenúť hlavné poznávacie znamenie štvorky, a to nové LED diódy. Audi zapôsobí štíhlou a dlhou siluetou, zľahka sa zvážajúcou a končiacou až pri zadnom veku kufra. Tomu dominujú masívne, no vkusné svetlá rovnaké ako vo verzii sedan, spolu s robustným nárazníkom auto opticky rozširujú. Štvrtá generácia si stále drží svoj nadčasový a elegantný štýl, neriskuje nič extravagantné, no napriek tomu dokáže upútať a zovňajškom nezanikne medzi inými.

Interiér:

Priestrannosťou a taktiež kvalitou interiéru nové Audi A4 skutočne vyniká. Je to práve ten vysoký štandard, na ktorý sme u tejto značky zvyknutí. Použité materiály či už na palubnej doske alebo na ďalších častiach interiéru pôsobia dojmom kvality, estetiky a dobrého vkusu. Prístrojovke dominuje multimediálny systém MMI, zahŕňa všetky funkcie ako GPS navigácia, rádio či nastavenia špičkovej audio sústavy Bang & Olufsen v jednom otočnom ovládači. Manipulácia je však komplikovanejšia, vyžaduje si to trpezlivosť a cvik, aby sa s ovládaním vodič zžil. V štandardnej výbave nájdete protiblokovací brzdový systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBV, uzáver diferenciálu EDS, protipreklzový systém ASR, ďalej stabilizačný ESP, šesť airbagov, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, adaptívne vzduchové pruženie, dvojzónovú

automatickú klimatizáciu, informačný systém vodiča s monochromatickým displejom, elektrické otváranie veka batožinového priestoru, pneumatiky s rozmerom 225/55 R16 a iné.

Testovaný model bol ešte obohatený o komfortné kožené sedadlá v pútavom béžovom prevedení, panoramatickú strechu príjemne osvetľujúcu interér, ale nadchli aj efektné funkcie, ako napríklad Audi lane assist (prostredníctvom kamery v prednej časti vozidla a senzorov uhla riadenia vytvorí systém virtuálny jazdný pruh; ak nechcene opúšťate jazdný pruh, pokiaľ nepoužijete smerovku a vozidlo odbočuje z jazdného pruhu, volant krátko, ale intenzívne zavibruje), systém plynulého rozbehu v stúpaní, Audi side assist – monitorovanie vedľajšieho jazdného pruhu.

Motorizácia:

Automobilka Audi má pre náš trh v ponuke päť motorov. Jedná sa o moderné agregáty so štyrmi alebo šiestimi valcami. Spektrum výkonu siaha od 105 kW (143 k) až po 176 kW (240 k). Najsilnejší motor nového modelu Audi A4 Avant je 3.0 TDI, ktorý bol základom aj pre náš testovací model. Z 0 na 100 km/h zrýchlil za 6,3 sekundy a za rozumnú jazdu si vypýtal 8l na 100 km. Aj ďalší naftový motor zosilnel, V6 2,7 TDI má výkon 190 k namiesto 180 k. Ďalšou voľbou sa môže stať 2.0 TDI s výkonom 143 koní a priemernou spotrebou 5,7l/100 km. Obe motorizácie sú samozrejme dodávané s moderným systémom common-rail.

Benzínové motory s priamym vstrekovaním TSI majú objem 1,8 a 3,2 litra. Štvorvalec disponuje turbom a 160 koňmi, atmosférický šesťvalec so systémom quattro poháňa vpred 265 koní. Vyššie spomenuté motorizácie spolupracujú so šesťstupňovými manuálmi a automatmi tiptronic alebo multitronicom.

Ak máme hodnotiť jazdné vlastnosti Avantu, namieste sú viaceré pozitíva. Označenie najšportovejšia limuzína strednej triedy plne platí. Tuhšia, väčšia, no najmä ľahšia karoséria markantne zlepšila jazdný komfort a dynamiku. Nové Audi je veľmi tiché, pokojne zvláda a tlmí aj nerovnosti na slovenských cestách. Je preto namieste spomenúť príplatkový systém aktívneho riadenia Audi Drive Select, najnovšie spojeného už aj s ovládaním tuhosti. Cez multifunkčné tlačidlo na stredovej konzole si môžete navoliť charakteristiku vozidla podľa vašich potrieb alebo stavu vozovky. Či si zvolíte mód comfort, automatic alebo dynamic je len na vás. Vašou voľbou ovplyvní elektronika celkové správanie vozidla, odozvu na plyn, radenie stupňov, nastavenie tlmičov a pod. Kto by nebol úplne spokojný a radšej by si nastavil auto absolútne podľa svojich predstáv, má možnosť si cez systém MMI vybrať modus individual s 24 kombináciami.

Záver:

Nové Audi A4 Avant zanecháva u vodiča silný dojem. Kvalitou jazdy, elegantným vzhľadom, no najmä technologickým krokom vpred predurčujú á-štvorku na útok do garáží náročnej klientely. Podľa oficiálnych cenníkov dáte za základnú A4 1.8TFSI skoro 800-tisíc Sk, za verziu Avant s rovnakým motorom o 50 tisíc viac. Náš zapožičaný model 3,0TDI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou začína na cene 1,2 milióna, no spolu s príplatkovou výbavou a inými doplnkami sa smelo priblíži k hodnote 2 miliónov.

Audi A4 Avant 3.0 TDI
Zdvihový objem:2967 cm³
Motor: Naftový šesťvalec
Maximálny výkon (kW pri ot/min):176 kW (240 k) / 4400 min-1
Zrýchlenie z 0 – 100km/h:6,3 s
Maximálna rýchlosť:250 km/h
Priemerná spotreba:8 l/100 km
Najvyšší krútiaci moment:500 Nm/ 3000 min-1
Objem batožinového priestoru:490 l

Image gallery

PDF attachement

Download PDF version of article


Write review